(دیدگاه 1 کاربر)

کیتوزان ، همچنین به عنوان کیتین دیاستالیلاسیون شناخته می شود ، با دیاستالیلاسیون کیتین ، که در طبیعت به طور گسترده وجود دارد ، بدست می آید. نام شیمیایی آن polyglucosamine (1-4) – گلوکز 2-آمینه-bd است.

خواص عالی Chitosan با وزن مولکولی کم ، مانند عملکرد بیولوژیکی و سازگاری آن ، سازگاری خون ، ایمنی و تخریب میکروب ها ، مورد توجه همه اقشار زندگی قرار گرفته است. پیشرفت های بزرگی در تحقیقات کاربردی پزشکی ، مواد غذایی ، صنایع شیمیایی ، آرایشی و بهداشتی ، تصفیه آب ، استخراج و بازیابی فلزات ، مهندسی بیوشیمیایی و زیست پزشکی و بسیاری زمینه های دیگر حاصل شده است.

برای بیماران ، کیتوزان با وزن کم مولکولی گزارش شده است که باعث کاهش چربی خون و قند خون می شود. در همین زمان ، کیتوزان در استاندارد ملی مواد افزودنی مواد غذایی به عنوان ماده ضخیم کننده و پوشش دهنده لیست شد.

شناسه محصول: chit2 دسته: برچسب: , , ,

توضیحات

کیتین و کیتوزان ( کیتوسان ) به عنوان یک آمینو پلی ساکارید طبیعی که دارای ساختمان بی نظیر و خصوصیاتی چند منظوره هستند به طور وسیعی در پزشکی و صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله خصوصیات بارز کیتین و کیتوسان می توان به سازگاری زیستی بالا، زیست تخریب پذیری قابل قبول در کنار سمیت پایین، همچنین خواص آنتی باکتریال و ضدحساسیت آنها اشاره کرد. علاوه بر این موارد، خصوصیات بیولوژیکی چون چسبندگی زیستی، ضد سرطان، ضد میکروب، کاهش دهنده التهاب و درد، آنتی اکسیدان، منعقد کننده خون و کاهش دهنده کلسترول، آنها را از دیگر پلیمرهای زیستی متمایز کرده است.

کیتوسان به دلیل ماهیت پلی کاتیونی، می تواند به عنوان یک عامل لخته کننده عمل کند و همچنین می تواند به عنوان یک عامل کیلیت کننده، یونهای فلزات سنگین را به دام بیندازد. کیتین از منابع مختلفی بدست می اید و  تاکنون بیش از ۳۰۰ منبع مختلف از انواع بی مهرگان دریایی، قارچها، باکتریها، گیاهان، جلبکها، نرمتنان، دیاتومه ها، مخمرها، حشرات و غیره مورد مطالعه تحقیق قرار گرفته است و بیش از ۳۰۰ نوع از مشتقات آن در صنایع مختلف داروسازی، آرایشی، زیست فنآوری، کشاورزی، غذایی، شیمیایی و غیره به کار برده شده است. امروزه با توجه به پیش رفت فناوری نانو سهم بسزای آن را در صنایع مختلف نمی توان نادیده انگاشت. یکی ازپلیمرهای زیست سازگار با قابلیت تجزیه بیولوژیکی و عدم سمی بودن کیتوسان است . کیتین و کیتوسان، به عنوان آمینوپلی ساکاریدهای طبیعی، به دلیل داشتن ساختار بی نظیر خصوصیات چند بعدی و عملکرد بالا توجه زیادی را در صنایع به ویژه در نساجی، پزشکی، مهندسی بافت ، ترمیم زخم ها و رهایش دارو ، پانسمان زخم ، غشاهای تصفیه پساب و صنایع آرایشی بهداشتی به خود معطوف کرده اند . به علاوه اصلاح شیمیائی این بیو پلیمر ها ، بهبود حلالیت آن ها در محیط های آبی یا حلال های آبی را در پی داشته است که این امر موجب افزایش فعالیت های بیولوژیکی و نیز افزایش کاربرد کیتین و کیتوسان شده است . چنانچه این ماده وارد فاز نانو شود سطح وسیعی از منسوج را با مقادیر اندکی از این ماده پوشش خواهد داد. نانو کیتوسان به منظور افزایش نسبت مساحت سطحی به حجم و افزایش کاربرد این بیوپلیمر می باشد .

کیتین به دلیل خاصیت چربی دوستی بالا در آب و بسیاری از حلال های آلی نامحلول است. کیتوسان نیز در آب نامحلول است اما در محلول اسیدهای رقیق ( معمولا استیک اسید ۱%) در PH<6 قابل حل است.

مشخصات کیتوزان( کیتوسان) با جرم مولکولی متوسط

ویژگی ها
کیتوزان با جرم مولکولی متوسط نام ماده
C۶H۱۱NO۴ فرمول شیمیایی
>85% درصد استیلن زدایی
>98% خلوص
میکرومتر میانگین سایز ذرات
متوسط وزن مولکولی
پودر شکل ظاهری
سفید مایل به زرد روشن رنگ
کمتر از ۱ درصد میزان خاکستر
>99% درصد قابلیت انحلال
کمتر از ۱۰ درصد درصد رطوبت
۲۵،۱۰، ۵۰، ۱۰۰، ۲۵۰، ۵۰۰ گرمی بسته بندی

توضیحات تکمیلی

وزن 0.250 kg

1 دیدگاه برای کیتوسان با جرم مولکولی متوسط

  1. مدیر سایت

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *